Aktualności

WTZ na wycieczce!

Piękna pogoda, ciekawy program, długi wyjazd
– ZACHĘCAMY DO WYCIECZEK NAD POLSKIE MORZE

Marzenia się spełniają! Nasze spełniało się od 25 do 27 września 2019 roku. W podróż naszą 46 osobową grupę z Warsztatu Terapii Zajęciowej PSONI Koło w Tomaszowie Lubelskim zabrało Biuro Podróży Voyager z Tomaszowa Lubelskiego. Wyruszyliśmy nocą, by na obiad dojechać do cudownego Malborka. Stare ceglane mury największego na świecie pod względem powierzchni XIII wiecznego Zamku Krzyżackiego zrobiły na wszystkich ogromne wrażenie. Z wielką ciekawością zwiedzaliśmy poszczególne ważne miejsca Muzeum Zamkowego w Malborku, tj. Zamek Wysoki, Zamek Średni, Pałac Wielkich Mistrzów. Przewodnik ciekawie opowiadał o historii i wydarzeniach związanych z Zamkiem. Po pierwszym długim i ciekawym dniu odpoczywaiśmy w Ośrodku Wczasowym Bursztyn w Gdańsku Sobieszewo.

Następnego dnia w promieniach słonecznych słuchaliśmy historii bohaterskich żołnierzy z Westerplatte. Wejście pod Pomnik Obrońców Wybrzeża i pamiątkowe zdjecia upamietniły naszą obecność w symbolicznym miejscu rozpoczecia II wojny światowej.

Kolejnym punktem wycieczki był Skwer Kosciuszki w Gdyni z Aleją Statków oraz Akwarium Gdyńskie z żywą rafą koralową i niesamowitymi okazami stworzeń morskich i roślin.

Po obiedzie przemieściliśmy sie do Sopotu, by spacerując po najdłuższym, drewnianym molo w Europie dostarczyć sobie dawki jodu i nasycić się widokiem morza, morskich ptaków i pływających statków.

Z żalem opuszczaliśmy Ośrodek rozpoczynając ostatni dzień naszej wycieczki. Tego dnia zwiedzaliśmy Gdańsk z jego symbolami: Stocznią Gdańską z Pomnikiem Poległych Stoczniowców, Bazyliką Mariacką, Długim Pobrzeżem z historycznym Żurawiem, Długim Targiem z Neptunem i Dworem Artusa i ulicą Długą na której zakupiliśmy pamiątki.

Po obiedzie wyruszyliśmy w bardzo długą drogę powrotną